Jak si přizpůsobit pracovní prostor pro podporu koncentrace, spolupráce a kreativity II.

Týna Mokráčková
Týna Mokráčková
25.06.2021

Pracovna či kancelář jako součást jiné místnosti v domě

Dnes jsme u druhého dílu naší čtyřdílné minisérie o pracovnách a zaměříme se na pracovnu jako součást jiné místnosti v domě, jako třeba součást obývacího pokoje, kdy musíme zcela jasně vymezit hranice. Mrkneme se také na další praktické rady pro pracovny jako je úklid či problematické hromadění papírů.

 

Optické oddělení prostoru

Ideální je, když pracovní kout oddělíme od obývacího prostoru i opticky. Samozřejmě nebylo by praktické zde stavět příčky, které nám prostor velice zmenší a stěsnají. Také bychom velmi rychle vydýchali vzduch. Mnohem lepší je volit polootevřené příčky. Mohou to být nejrůznější dřevěné paravány, které jsou třeba do výšky 1,5 m plné a pak už pokračuje např. mřížkový propustný design, který umožní volné proudění vzduchu. To je nesmírně důležité.

 

Muž u počítače před oknemPracovna a výhled

Ideální je, když můžeme mít z naší kanceláře výhled. A to se týká kanceláře jak samostatné, tak včleněné do jiné místnosti. Výhled, který máme z kanceláře, by měl být klidný, ale ne příliš poutavý. Tzn. neměla by to být třeba nádherná scenerie, která bude neustále přitahovat naše oči, protože i toto je vlastně problematické z hlediska koncentrace, vede to k jejímu oslabování, takže se nedokážeme dlouhodobě na něco soustředit.
Pokud klidný výhled nemáme, protože koukáme třeba na bazén nebo grilovací zákoutí u sousedů, tak doporučuji nějaký velice lehký závěs, který není průhledný, neumožňuje nám vnímat, co je za ním, ale je velmi lehký a průsvitný, tzn. že propouští světlo.

 

Pracovna a hromadění papírů

Měli bychom si také dávat pozor na hromadění papírů na stole či v policích. V kanceláři bude asi normální, že tam vždycky nějaké papíry budou. To, co právě vyřizujeme, to, co právě řešíme. Ale pokud se nám tam hromadí papíry, které jsou třeba už dva roky staré, tak pozor na to. Protože se může stát, že naše podnikání začne najednou stagnovat, a může to způsobovat právě tento nenápadný „detail“, tzn. nepořádek a chaos. Nepořádek neníVěci na pracovním stole jenom to, když jsou věci bez ladu a skladu. Ale nepořádek je i to, když hromadíme věci, které dávno nepotřebujeme, nepoužíváme je, schraňujeme je a vlastně ani nevíme proč. Totéž se týká papírů v kanceláři. Papíry tedy založíme do šanonů a uložíme do skladu. Ale víme, že mnoho dokladů potřebujeme maximálně 5 let a pak je můžeme odvézt do sběru.

 

Pracovna a úklid

Pokud máme chaos na pracovním stole, pak si určitě udělejme pořádek. Stejně tak zkontrolujeme police, jestli nepřetékají množstvím věcí, které de facto ani nepotřebujeme, a vlastně ani nevíme, k čemu je tu máme. Stejné je to i s naším počítačem. To je základ úspěchu, aby se nám dařilo. Tzn. měli bychom si udělat pořádek i v počítači a vyčistit jej, vyházet všechny staré a léta nepoužívané soubory, které se nám tu nahromadily.

Líbilo by se vám přizpůsobit si také ostatní místnosti v domě tak, aby vás celý prostor podporoval? Mrkněte na naše online kurzy na e-shopu Tvoříme srdcem. Moc nás totiž baví, když si skrze vnesení jednoduchých změn a prvků dokáží naši klienti sami zdokonalovat svůj životní prostor.

V dalších dvou článcích si budeme povídat o barvách a obrazech v pracovnách. Chtěli byste si vnést do svého pracovního prostoru zatím jen drobnou pozitivní změnu? Prohlédněte si naše malé obrázky, které jsou svou velikostí vhodné do menších prostorů nebo jako podporující designový doplněk třeba právě na pracovní stůl či na nástěnku.

Obrázek s názvem Už to nejde zastavit Obrázek s názvem Láska tvoří

Sdílejte článek

Pinterest

Podobné články

Office jóga: Zatočte se stresem a bolavými zády

Zamyslete se. Jak vypadá vaše pracovní rutina? Hodně z nás je zvyklá ráno vstát, rychle vyřídit ranní rituály a honem do kanceláře. Ještě než zapneme počítač, stihneme do sebe kopnout šálek kávy a pak už se jen zkroutíme do židle a pozornost upneme k hořícím termínům. Sedavé zaměstnání, stres a…

Sabina Rosecká 22.07.2021

Coworking v Riegrově 51

Jednou z největších novinek loňského roku bylo otevření sdílené kanceláře (coworkingu) v přízemí Riegrovky. Pracovna R51 funguje už od září a pomalu ji objevují noví a noví členové. Přestože od dob otevření prvního coworkingu v San Franciscu uplyne letos 16 let, mnoho lidí stále neví, jak si má sdílenou kancelář…

Týna Mokráčková 20.04.2021